top of page
Keresés
  • Szerző képeDinó Tivadar

"El sem tudnám képzelni az életem a két kisfiam nélkül!" - interjú az anyaságról

Ezúttal ismét egy interjúval készültem nektek: egy anyukát kérdeztem arról, milyen is szülőnek lenni, hogyan látja, miért fontos megválogatni, milyen meséket ismernek meg a gyerekek. Fürész Anita (Nitta) ráadásul egyedülálló anyukaként neveli két kisfiát, emellett pedig saját YouTube csatornája (Nitta Channel) is van.

A kép Nitta Instagram oldaláról származik

Mesélj kicsit magadról és a gyermekeidről!


Fürész Anita: "Fürész Anitának hívnak, 24 éves, jelenleg még itthon vagyok gyesen a kisebbik fiammal, akit Ádámnak hívnak, ő most lesz 3 éves. Így hamarosan kezdjük az ovit. A nagyobbik fiam, Csabika pedig már kiscsoportos óvodás.


Nagyon szeretek olvasni, zenét hallgatni és énekelni. Hobbim a videózás, amit most idő hiányában sajnos nem tudok csinálni. Hiányzik is nagyon. Szeretek adni másoknak, akár tanácsot akár tapasztalatot, segítséget."


Számodra mi a legszebb, legjobb dolog az anyaságban?

F.A.: "Az anyaság magában egy csodás dolog! El sem tudnám képzelni az életem a két kisfiam nélkül! Hiába a sok nehézség, hiába a sok harc és civakodás. Ez így csodálatos, ahogy van!


A legjobb dolog, hogy úgy nevelhetek a fiúkból férfit, ahogy én szeretném! Büszke vagyok rájuk nagyon!"

Mi az, ami igazán nehéz az anyaságban?


F.A.: "Személy szerint a betegség az, ami a padlóra küld a fiúkkal együtt. Legszívesebben levenném róluk az összes kisebb nagyobb betegséget és átvállalnám. Rossz nézni, amikor egy náthától alig kap levegőt, vagy csak fekszik és bámul ki a kis buksijából."


Mit tartasz a legnagyobb kihívásnak abban, hogy egyedülálló anyuka vagy?


F.A.: "Hatalmas problémamegoldó képességgel kell rendelkezni. Eleinte nem volt könnyű, nem mondom, hogy most az, viszont szerintem jobb a helyzet, mint volt.

A szüleim és a párom sokat segít nekem a mindennapokban. Így már nem vagyok egyedülálló csak egyedül nevelem a gyerekeket."


Milyen közös programokat szoktatok együtt csinálni a gyerekekkel?


F.A.: "Most, hogy itt a jó idő, rengeteget töltünk a szabadban. Sétálunk, vagy éppen játszóterezünk, persze van udvarunk is és ott is szívesen játszunk naphosszat!

Ha pedig bent kell lennünk, akkor sokszor nézünk/olvasunk mesét, szerepjátékozunk, rajzolunk és hasonló dolgok!"


Mennyire tartod fontosnak, hogy a kisfiaid életében mindennaposak legyenek a mesék?


F.A.: "A fiúk nagyon szeretik a meséket, sőt kérik is, hogy legyen esti mese. Ilyenkor általában a telefonomon keresek mesét, vagy a polcról veszek le egy könyvet és olvasok nekik."


Látod-e azt, hogy a mesék, amiket megnéznek vagy meghallgatnak, tényleg hatással vannak rájuk? Ha igen, miben nyilvánul ez meg?


F.A.: "Látom, sajnos... Múltkor volt is egy ilyen szituáció. A gyerekek a kút körül játszottak én pedig megkértem őket, hogy ezt ne csinálják, mert veszélyes, és ha beleesnek akkor a kútból én nem tudom kimenteni őket. Amire a fiamnak az volt a válasza, hogy ő egy mesében látta, hogy egy kisgyerek beleugrott egy kútba és a kút alján nem víz volt, hanem dobókocka, amiken ugrálhatott. Itt volt az a pont, amikor leültem vele beszélgetni, elmondtam neki, hogy az csak egy mese és hogy mi történik akkor, ha valakit nem tudnak kimenteni a vízből! Persze azóta a kút közelébe se megy. Remélem hatásos volt a beszélgetés. (fogalmam sincs melyik mese volt, mert nem itthon nézte. Ha esetleg valaki tudja az megírhatná nekem)"


Miért szeretitek Dinó Tivadar meséit?


F.A.: "Azért szeretjük, mert nem egy klasszikus mese, hanem olyan, mint egy hangoskönyv. Nincs benne lövöldözés, sem pedig kútba ugrálás. Sokat tanulhatnak belőle és szerintem nagyon jól fejleszti a gyerek fantáziáját, nem úgy, mint az animációs mesék. Ezért ezer hála Neked!"


(Nitta egy korábbi posztjában is írt már Dinó Tivadar meséiről: "Elsősorban azokhoz a szülőkhöz szólnék, akik ellenzik a mesenézést... Nemrég rátaláltam egy szuper oldalra itt instán, nem gondoltam volna, hogy ez az oldal egy csúcs mesecsatornához vezet. Mivel a gyerekeim nagy dinoszaurusz imádók, így bekövettem Dinó Tivadart. Nézegettem a posztjait, az instasztorikat és rájöttem arra, hogy ez egy szépen felépített oldal! A blogon szülőknek való olvasmányokkal, a gyerekének pedig a YouTubeon szuper mesék! A meséket nem mozgó képekkel illusztrálja Heni, hanem mintha egy könyvből olvasott mesét hallgatna/nézne a gyerkőc! Tehát fejleszti a gyermeket!")


Saját YouTube csatornád van, mióta csinálod, mi adta az ötletet, és miről szólnak a videóid?


F.A.: "Igen, már lassan 2 éves a csatorna (itt érhetitek el - a szerk.)! Először viccesebb videókat szerettem volna feltölteni, de valahogy rájöttem, hogy ez nem az én világom!


Igazából sok mindent megmutattam az életemből, hogy kik a barátaim, hogy mit csinálok amikor szabad hétvégém van. Volt, amikor koncertet vagy éppen túrát vettem fel, és beszámoltam az élményeimről. Vannak doboz kibontós videók és komolyabb témákat is boncolgatok, mint például, hogy az emberek hogyan néznek át egy anyán a két gyerekével, ahelyett, hogy segítenének nekik. Nagyon őszinte hangvételűek a videók, és emiatt bántanak rengetegen, hogy miért teszem ki az életemet a világhálóra. Persze vannak olyan követőim/nézőim is, akikkel nagyon jó kapcsolatot ápolok, szívesen meghallgatjuk egymást és adunk tanácsot a másiknak, ezáltal fel tudjuk egymást emelni a földről!


Csodás érzés másoknak segíteni, akárcsak egy két bátorító szóval!"


- Amennyiben mesét kerestek, nézzétek meg Dinó Tivadar és barátainak történeteit, amelyek nem csak kikapcsolódni segítenek, de mindig tanulságos mondanivalóval is szolgálnak - kattints ide! Ha pedig érdekesnek találtad a cikket, és további hasonló tartalomra is kíváncsi lennél, nézz szét a honlapon, valamint kövesd be a Facebook oldalunkat! -

224 megtekintés0 hozzászólás

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése
bottom of page